tiistai 15. tammikuuta 2013

D-vitamin


Tänään saimme herätä valkoiseen Peterheadiin!

Aloitin päiväni reippaalla kävelyllä aurikoista rantaa pitkin. Tykkään kun saa D-vitamiinia muualta kuin purkista. Lempipuuhani noilla kävelyillä on tervehtiä ja katsella koiria. Tänään tapasin kaksi vanhaa kultaistanoutajaa ja heidän pappara-isäntänsä, myöhemmin myös viisi kuukautta vanha mäyräkoira juoksi mua vastaan. Se hyppi ja pomppi ja pussaili. Sainkin hieman lohdutusta mun koti-ikävään. Joo, sitä on nyt lähiaikoina ollut liikkeellä. Luultavasti tämä on yksi ihan perusaskel kulttuurishokissa. Nyt nimittäin arki alkaa olemaan aika rutiinimaista ja alkuhehkutus on laantumassa. 

 

Olen myös tehnyt vähän töitä ja siivonnut. Mun perhe ja ystävät siellä kotona ei varmaan usko korviaan kun kerron, että musta on tullut pieni siivousfriikki. Tykkään kun paikat on kunnossa ja jopa vaatekaappinikin on ihan spit-spot. Jussi juuri yksi päivä tuumasi, että olin Sturenkadulla sanonut, että sitten kun meillä on iso koti niin lupaan siivoa ja laittaa ruokaa. Näköjään tää mimmi pitää lupauksensa.


Treffit Aberdeenin yliopiston koordinattorin kanssa viime viikolla meni vähän puihin. Koordinaattori unohti ilmoittaa minulle, että hänellä on muita menoja. Tapasin nyt kuitenkin hänen kolleegansa ja hän osasi vastaa johinkin minun kysymyksistäni. Palautin kuitenkin hakemukseni ja toivottavasti sieltäpäin palaillaan piakkoin. Kävin samalla yliopiston kirjastossa ja tuli vähän Vaasan Tritonia mieleen. Moderni lasirakennus, 7. kerrosta ja paljon nuoria opiskelijoita. Luulen, että tulen viihtymään siellä tämän kevään aikana.

Perjantaina on tarkoitus lähteä Glasgowhon. Ollaan jo vähän suunniteltu viikonlopun menoja ja Glasgowhan on tunnettu hyvästä livemusasta, joten lauantaille olisi suunnitteilla Rebekka Karijordin keikka.

Huhti-toukokuun vaihteessa me saadaan muuten D-vitamiinia mm. Lissabonista, ei mulla muuta.

besitos.

2 kommenttia: